Jong kwb Lembeek ging lasershooten in een verlaten supermarkt

Tom: “Ik ben zelf meegegaan naar de Smaakmakers als bestuurslid, en daar heb ik gezien dat de kwb ook een set laserguns verhuurde. We hadden dit al eens gedaan bij een organisatie, maar we wilden eens op een originele locatie spelen in Lembeek zelf.

Hoe is Jong kwb Lembeek ontstaan?

“Het ontstond een 15 jaar geleden, met als hoofddoel was een ander programma te voorzien voor de jeugd en jongvolwassenen in de buurt.” Hoe zijn jullie op het idee gekomen dit te organiseren? Tom: “Ik ben zelf meegegaan naar de Smaakmakers als bestuurslid, en daar heb ik gezien dat de kwb ook een set laserguns verhuurde. We hadden dit al eens gedaan bij een organisatie, maar we wilden eens op een originele locatie spelen in Lembeek zelf. Dit speelde al een tijdje in ons hoofd en toen de Delhaize in onze gemeente sloot hebben we onze kans gegrepen en dit gevraagd of we in de winkel mochten spelen: zo geschiedde ons leuke evenement.”

Hoe was het?

“Dit was heel leuk, de geweren en harnassen waren ook top. Zowel het geluid als het trillen van het harnas maakte de beleving nog leuker. Er waren ook targets bij die het een andere twist geven, en niet gewoon op elkaar schieten. We hadden drie spelletjes voorzien zodat ze altijd iets anders hadden als doel: een team death match, een vlaggenroof, en een spel met de targets. We hebben ook geluk dat we een decorploeg hebben, zodat we een mooi decor konden maken en het uitdagend houden voor de deelnemers.”

Welk publiek hebben jullie ermee bereikt, en wat waren hun reacties?

“Vooral kinderen en jongeren, maar ook enkele volwassen hebben zich helemaal uitgeleefd. Van iedereen kregen we dezelfde reacties. Oh keileuk en origineel, leuke locatie. Je speelde precies ook in een winkel, want in sommige rekken lagen ook nog producten.”

Welke activiteiten organiseren jullie als (Jong) kwb Lembeek nog zoal (voor een jonger publiek)?

“Verleden jaar hadden we een kleuternamiddag voor de kleintjes, dit gaan we nog eens proberen te organiseren.”

Pakken jullie de promotie en communicatie voor deze activiteiten anders aan dan normaal? Zo ja, hoe?

“We hangen overal affiches op waar veel mensen langskomen, zoals cafés, frituren en de sporthal. Via Facebook maken wij ook promotie, en er is mond-tot-mondreclame. We proberen ook altijd (indien mogelijk) een filmpje te maken; dit spreekt direct meer aan.”

Heb je een tip voor afdelingen die ook (vaker) een jonger publiek willen bereiken?

“Zorg dat het een origineel idee is of gewoon een originele locatie. En spreek mensen erover aan op andere evenementen.”