Je hebt immers altijd iets te vertellen, ook al liggen je onderwerpen nu misschien minder voor de hand. Wij geven je graag wat creatieve ideeën om je Facebook-pagina, nieuwsbrief of blaadje mee te vullen.
- Foto’s uit de oude doos zijn ideaal om je leden te herinneren aan alle fijn kwb-momenten die ze al hebben meegemaakt, én hen te doen uitkijken naar wat komen gaat.
- Zet eens een lid in de kijker: laat hen een ‘vriendenboekje’ invullen, enkele (corona)vragen beantwoorden, een (geschreven of video)dagboek bijhouden …. Je dit kan je ook met je bestuursleden doen, zodat je leden de mensen achter de activiteiten wat beter leren kennen.
- Bezorg je leden een recept dat ze zo goed mogelijk moeten namaken. Vraag hen om een foto te bezorgen en zet deze in een volgende nieuwsbrief of Facebook-post.
- Daag je leden uit om iets nieuws te leren: jongleren, tekenen, een lepeltje laten balanceren op hun neus …. Laat hen een foto of filmpje bezorgen van hun proces en/of eindresultaat en deel ze.
- Maak een quiz die over meerdere dagen loopt. Stel bijvoorbeeld twee weken lang elke dag een vraag, waarvan met de beginletters van alle antwoorden een woord kan worden gevormd.
- Vertel waar je achter de schermen mee bezig bent. Ook zo prikkel je leden en hou je ze betrokken bij je afdeling.
- Vraag je leden na te denken over welke activiteiten zij na corona graag op het programma zouden zien.
- Deel tips, leuke cartoons, opvallende nieuwtjes …
En last but not least: vraag regelmatig eens hoe het met je leden gaat! Stuur ze bijvoorbeeld een kaartje, of bel iedereen eens op.